måndag 20 augusti 2007

En underbar helg - A wonderful weekend!


Pictures: Jenny

Tillbaka igen efter en helg av sociala event och vilande från hus utbyggnad och det har varit så skönt.

Klassfesten över förväntan! Tyvärr så var det bara 36 av 93 st från våran årskull som dök upp. det var 22 tjejer och bara 8 killar. Hur kommer det sig att tjejer är mer intresserade av att hålla kontakt än killar överlag?
Alla var nyfikna på varandra och några få kände jag faktiskt inte igen.
Men allt efter kvällen led så började de gamla grupperingarna att skymta fram så smått.

Eftersom klassfesten var på fredagen så hann vi även med en kräft skiva hos min gamla barndoms vän. De har byggt ut sitt hus och fått ett helt underbart kök av gigant format 45 kvm som utan problem svalde 12 vuxna och 11 barn. Ska visa bilder från detta kök vid senare tillfälle för det är värt att ses.

Back again after a weekend of social events and rest from our house and it has been so nice!

The class reunion party went over expectation! But it was only 36 of 93 from our age group that showed up, it was 22 girls and only 8 of the boys. How come are women better in staying in touch then gays?
All of us were curious what has happen to each other in a nice way and some of my old class mates I didn’t even recognize.

The class reunion party was on Friday so we had time for a crayfish party on Saturday at my childhood friends house. They have rebuilt and enlarged there house and made a wonderful gigantic kitchen of 45 square meters that all the guest didn’t have any problems to fit in to 12 adults and 11 children.
I will show pictures of this kitchen because it has to be seen.



Av en slump så hamnade jag på en enorm Samlarmarknad i Markaryd med ca 300 marknadsstånd på söndagen och jag fyndade en orange skål i Colora serien som jag samlar på, tyvärr har jag ingen bild i skrivandets stund utan den får jag visa senare. För alla antik älskare så var marknaden rena drömmen fast det var svårt att fynda för många av stånden var antikaffärer och hade kolla på vad saker och ting var värda.

By a coincides ended I up on the antique fair in Markaryd, there was approximately 300 market stands, on Sunday and I found a orange bowl in the Colora-serie that I collect. I don't have any picture of it for the moment so I will show it later. The fair was every antic loves dream but it was a bit hard to find really good bargains due to there was a lot of antique shops at the stands and they new what everything was worth.

Sist men inte minst så blev det lite svamp plockning med åskådare.
At last but not least did I do some mushroom picking with spectators.

.

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt att din helg var lyckad! Så där är det tydligen med klassfester, jag var på en förra hösten, då dök 35 upp av drygt 100 gamla elever! Men vi hade jättekul ändå! De som kommer är ju verkligen intresserade av att träffas! Vi är alltså uppväxta ganska nära varandra du och jag...Jag bor så jag har 6 mil till Ljungby, och lika långt till Halmstad....Ha en bra vecka! Kram!

Stina sa...

Härliga bilder. Gott med kräftor. Kramis vännen/ Stina