fredag 1 februari 2008

Girl Power gänget dra till Småland



Girl Power gänget (klicka på länken så förstår ni vad jag menar) åker till Smålands mörka skogar i helgen. Vi är 6 tjejer från som överger sambos, make och barn för att åka på en välbehövlig paus från verkligheten och bara ägna oss åt oss själva en helg.
Männen kommer samlas hemma hos min make och ha en "western kväll", vad det nu innebär vägrar maken att avslöja. Men jag anar att det innebär whisky, en blodig biff och några spagetti westernfilmer ;-)


Några av planerna för tjejerna är:

Det blir bla 3 rätters middag på lördag kvällen och med den dödligt farliga drinkmastern C som fixar fördrinkarna!

Förrätt
Svamp och lök soppa, med torkade trattkantareller och karl johansvamp och förvälda kantareller.

Huvudrätt
Ungsbakade potatis halvor med rosmarins salt och färsk timjan

Ljuvligt doftande Älggryta (som har puttrat på spisen i minst 2-3 timmar)

Efterrätt
Fryst chees cake
Fruktsallad, för de som vill ha smal mat

Förslag på aktiviteter är

Bara ta det lungt och göra det man känner för!
Lördag dag eller söndag lång promenda i den Småländska skogaen, igenom myrar och över stockar och sten och en snabb kurs i skogsvård ;-) om vädret tillåter

Med havd fika och efter smak varm choklad eller te/kaffe.

Ni får ha en trevlig helg alla!

1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Det låter gött...att åka iväg en sväng så, lyxigt. Ska med bort i helgen o bo på hotell...ska bli vääääldigt skönt!Kul att du titta in hos mig(jag sommed lyfte taket).så passa på o njut av er sköna helg..vet vad ni går igenom:)