söndag 9 mars 2008

Köks styling

Vi påbörjade en minirenovering i köket förra sommaren som äntligen börjar närma sig klart, husbygget kom i vägen så vi mäktade inte med att få färdigt. Jag och maken funderade på vad vi skulle göra med köket och eftersom att byta kök inte riktigt fanns med på den ekonomiska kartan så vi gjorde bara ett ansiktslyft.

För 6000 kr så känns det som om vi har fått ett nytt kök. Det vi har bytt ut är:
  1. Tapeter
  2. Handtag på alla luckor, de guld färgade gångjärnen tog jag och tvättade med T-sprit och tejpade så jag kunde sprejmålade med metalic billack, mycket billigare än att byta ut alla gångjärn.
  3. Bytt bänkskivor från de hemska bruna laminat skivorna till nya fräscha med granit mönster.
  4. Kaklat om och satt upp glasmosaik, jag stod inte ut med de beige plattorna med palmer på.
  5. Under skåpen har vi bytt lysrörsamaturen mot spottar. Valet föll på Julas ljusramp med inbyggda spottar, 2 spots -149 och 3-spots 199 kr st.
  6. Målat om alla fönsterfoder som var läskigt mörkbruna innan.
  7. Som grädde på mosen så har jag också fått nya vinklade kontakter i bakkant , så jag slipper att ha sladdar i diskhon varje gång jag ska vispa något.
  8. Jag glömde nämna att vi bytte fläkten också och det ingick i de 6000 kronorna!
Slutsatt det går att göra mycket för lite pengar ibland!

I går så slutförde maken det sista eljobbet så nu är det bara för mig att fixa gardiner också



Ni får alla ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

ColonialEast sa...

Oj vad mycket det h�nt h�r p� n�gra dagar! K�ket ser ut att bli j�ttetrevligt!

hugan sa...

Snyggt kakel! Här blir det snart en ikea resa..allt blir nytt, det blir skönt! fastän lite dyrt..!