onsdag 2 april 2008

Mera hus och trädgård

Här kommer en till vy av favorit huset. Pga att Atlanta området har haft svår torka över hela vintern så är alla gräsmattor bruna. Det var till och med vatten ransonering och man fick inte tvätta bilen.

Favorit huset har en helt underbar trädgård med massor av formklipta buskar eller Topiary som det så vacker heter. Det kändes som varje hus hade anlitat en trädgårds design som formgett trädgårdarna för de var så vackra.

Det är så vacker propotionerat allting! Jag blir grön av avund.... jag önskar att jag kunde åsta komma något liknande med min trädgård.

Lite mer vackra form/Topiary klippta buskar.

6 kommentarer:

Erika sa...

Den sista bilden med det vita trädet. Vad är det för träd? Helt underbart vackert!!

Taklyftet sa...

Jag tror att det är ett körsbärsträd.

hugan sa...

ojsan det där halvmåne fönstret påminner om vårat lilla hus...fast bara det!

NICOLINAS BONING sa...

Tack för dinn kommentar!
Vet att du oxå har det jobbigt med sorgen just nu.

Vilken underbar veranda det alldeles perfekta favvohuset har:-)

Tänk dig att sitta där och smågunga med något gott att dricka i handen;-)

Kramar/Birgitta

Betonggården sa...

Usch, nu var det mkt sorg... kom just från Nicolinas boning.

Lider med er, vännen!
Jag förlorade min morbror efter en väldigt kort tids sjukdom och det var väldigt svårt att förstå. Men när det blir så här, helt från klar himmel, hur ska man då nånsin förstå?
Tänker på din syster och barnen, och blir varm i hjärtat när jag läser om uppbackningen från alla runt omkring.
....
Att du vågade smyga dig på verandan så! Det är jag nog alldeles för harig för... :) Otroliga bilder du bjuder på! Bra inspiration tills det är dags för trädgårdsanläggning här.

Kram, vännen!

Synnøve. sa...

Vilka vackra bilder...
Den med trädet som blommar med vita blommor är bara helt underbart.
Just ett sånt hus vill jag ha. Med en stor veranda med tak, så man kan sitta ute och höra regnet som droppar på alla träd och buskar.
Tack för de vackra bilder du bjuder på.
Kram Synne :D