tisdag 6 maj 2008

Dagens dagsverk

I kväll har jag ägnat mig åt att slut måla runt entrén och runt köksutbyggnaden. Räcket och stolpen är sparad för allt ska bytas ut, jag fatta inte hur den gamla ägaren av huset tänkte för räcket är inte snyggt monterat och han var ändå snickare.
Den stående panelen som är ovanför köket ska bytas ut till liggande panel, lika dan som det är på resten av huset för att det ska harmonier bättre.

Ytterdörren kommer att målas om i en varm tegelröd färg som kommer att passa ypperligt till de gröna toner vi har på huset.


På andra sidan köks utbyggnaden så är det också färdigmålat. Min stackar magnolia mår inte så bra i hörnet och har inte många blommor i år. Den har blivit misshandlad för mycket av byggställningar och stegar som har täckt den och sen tog nog snön i mars de sista knopparna.

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Inte alla hantverkare som kan sitt fag.
Synd på magnolian, men kommer den igen då?
Hoppas det.
Kram vännen.
Synne:D

hugan sa...

oj.. jag tycker det mesta ser jättefint ut! Här blir en åxå en röd dörr såsmåningom! Men du magnolian.....men jag antar att jag är för långt norrut för att den ska trivas..?! vilken tur att jag har den som fondvägg iaf.!