torsdag 12 juni 2008

Trädgårdsrundan dag 2 - Cecilia S-Tukiainen




Det här stoppet var det sista och var helt klart en av mina favoriter som ni kanske förstår med tanke på alla bilder. Trädgården var helt enkel ljuvlig och trotts alla mina bilder så kan jag inte göra den rättvis. Det andades Fransk Vintage över hela trädgården och varenda detalj var väl genomtänkt och vackert gjord och kvinnan bakom det hela var Cecilia S-Tukiainen. Hon tillverkar en hel del saker till försäljning som Slottstallet säljer.

Som samman fattning kan jag säga att jag bara stötte på ett riktigt botten napp av de 12 trädgårdar jag besökte och den trädgården har jag valt att inte ta med bland de trädgårdar jag visat.

Tack alla ni trädgårdsentusiaster som vill öppna upp era små paradis för oss andra!

Sen är det inte bara trädgårdarna som är vackra utan hela Skåne är vackert med sitt böljande landskap och kust så bara det är värt att åka runt för!





Den här altanen skulle jag kunna tänka mig!

9 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Hej! Tack för besöket inne hos mig.
Kul att du lämnade en kommentar så jag hittade din fina blogg.

Så många fina trädgårdar du har sett! Jag gillar Marikas och Cecilias extra mycket. Fatet med taklökar är verkligen läckert. Båda trädgårdarna ser väldigt inbjudande ut och inspirationen flödar väldigt efter dessa besök förmodar jag.
Tack för tipsen!
Nästa år vet man vart man ska åka.
Bostället Sköna Ting är också en plats som jag måste åka till. Förra sommaren hade vi tänkt att göra ett besök där men tyvärr hade de semesterstängt.

kram Lily

Lina sa...

Jag håller med föregående skribent! Tack för att jag fick upptäcka din blogg! Vilken mysig trädgård!! Jag känner mig lite hemma i din runda... Jag är uppvuxen i Ängelholm och mina föräldrar bor kvar där.. Ha en bra helg!!

Skatan sa...

Hej madame taklyft! Länge sedan jag var här. Det är överhuvudtaget länge sedan jag besökte någon av er bloggare! Nu återvänder lusten att besöka er alla och ta del av era påhitt. Det var helt klart tur att jag surfade in till dig i denna arla morgonstund - annars hade jag ju gått miste om dina läckra trädgårdsrundor! HOppas allt går bra med era lyft.

Trevlig helg (i förskott!)

/Skatan

Skatan sa...

MEn hjälp vilka underbara trädgårdar du har besökt! Nu har jag hunnit kika på dem alla :)

Gårdsromantik sa...

Men vilka fantastiskt vackra trädgårdar du visar!

Rena njutningen.

Kram Maud

Erika sa...

Hej!
Oj vad mycket bilder du har tagit. Du har fångat ett jätte fint ljus på alla bilder. Man vill verkligen komma dit själv när man ser dem.

Tar mig lite tid varje dag att i lugn och ro läsa alla underbara blommande inlägg och jag hoppas kunna utföra min utmaning snart.
/Ika

Hannele på Hisingen sa...

jättefint med symaskinsbord

S o F sa...

Men vilket fantastiskt jobb du gjort på din blogg med bilder och berättelser om alla dessa ställen.

Tack så jättemycket för allt fint jag/vi fick se pga det.

Varma hälsningar.

Taklyftet sa...

Tack för alla era snälla kommentarer!
Det är så trevligt när man får en glimt av de som kikar förbi.
Det har varit kul att sätta ihop min upplevelse i dessa trädgårdar för jag har återupplever dem igen fast med fotonas hjälp.

Skatan, det var kul att du kikade förbi efter så här lång tid. Hoppas att allt är väl med dig!