lördag 31 maj 2008

Vatten tunna för trädgård



Jag vill ha en vattentunna vid uthuset att samla vatten i och som jag sen kan använda och vattna mina rosor med. Att köpa en grön plast tunna och dekorera den är ett alternativ eller använda ett gammalt whisky fat. Jag har även en gammal kokkittel av större mått nere vid sommarstugan. Vi får se vad slutresultat blir, jag kommer att visa hur det blir senare i sommar.

Dagens arbeta har gått långsamt, vi har fattats material och verktyg och det har helt enkelt inte flytit på bra. Jag hoppas att det går bättre imorgon.



3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det är nått jag saknar här med. Men här har husägarna dille på att fästa plaströr i änden på stuprännan så att vattnet leds bort och ut från huset. Ser heldumt ut....
Ska försöka ta bilder och visa.
Hoppas makens hand är på bättringsvägen.
Kram Synne :D

Anonym sa...

Jag röstar på Whiskyfat! Våra stuprör går rakt ner i marken så vi kommer aldrig att se vart det vattnet tar vägen. Man det är klart, man skulle kunna avleda det ner i en tunna någonstans. Himla praktiskt!

Veronika sa...

Hej! Sökte på vatten tunna och kom in hit till dig. Har du köpt den gröna tunnan på den översta bilden? Vart undrar jag i så fall. Efterlyser sådan med ljus och lykta. Tacksam för svar.

Vänligen Veronika