fredag 13 juni 2008

Sista stoppet på vägen hem



Jag gjorde faktiskt ett stopp till på vägen hem som inte ingick i Trädgårdsrundan hos Slottstallet, tack vara att Cecilia tipsade mig och gav mig en vägbeskrivning. Jag har sett stället här ute på nätet men hade ingen aning om att det låg i närheten av Höganäs.

Stället var en härlig kringbyggd gård från 1737 där slottstallets ägarinna, Marie, bor och driver sin butik i det gamla stallet. Ovan ser ni några bilder på exteriör och interiör.

Det fanns så mycket jag ville köpa men jag kom därifrån med "bara" denna ljuvliga bok om Franska stämmningar utomhus.




2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Kul att se dina bilder, för mina tanter vill aldrig stanna vid butiker - de tänker att de är öppna andra tider också, men inte de privata trädgårdarna (och det är bara jag som gandlar :)

Britt sa...

Hej tack för kommentaren på min sida. Vilken trevlig sida du har med fina bilder. kul att se ännu mer från trädgårdsrundan. Hit tittar jag in igen. Ha det bra.//Britt