måndag 9 juni 2008

Trädgårdsrundan - Privat trädgård Finn Rasmussen


Färgsprakande blommor och buskar blommade överallt hos Finn Rasmussen utanför Förslöv. Om någon har koll på vad de här buskarna heter så får ni gärna tipsa mig.




Näckrosona blommade i dammen och en ljuvlig magnolia (tror jag att det är men kan ha fel) blommade.
Rättelse den 11 Juni: Det som jag trodde var en magnolia är en Blomster Kornell och inget annat, man lär sig så länge man lever.


Jag har för första gången sett ett näsduksträd blomma även om det var i sluttampen, jag har alltid missat det som finns i Botaniska i Göteborg.




Den här trädgården var på 5000 m2 och var helt enorm! Den var inte perfekt men den hade en klar personlighet med vindlande gångar och ovanliga träd och buskar. Jag kan varmt rekomendera ett besök för er som ska åka på Trädgårdsrundan nästa år.


Idag är det två år sedan min far gick bort och vill bara säga att jag tänker på dig.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
busken överst till höger heter paradisbuske och är väldigt tacksam, har självt tänkt att jag ska ha ett gäng av dem i den nya trädgården.

Hannele på Hisingen sa...

Finns trädgård ville mina tanter se för tredje gången.