tisdag 3 juni 2008

Utmaning



Jag har fått en utmaning från ColonialEast
Ska svara på fem frågor om mig själv och sedan skicka den vidare till sex andra bloggare. Börjar med en gång.
Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 6 andra bloggare. Och sedan skriver du en kommentar hos deras bloggar att de har en utmaning att hämta.

1. Vad gjorde du för tio år sedan /What did you do ten years ago
1998 gick jag på universitetet och pluggade till min Master of Fine art. Pluggade i Japan och reste runt i Vietman, Kambodja och Thailand.
Studied at the universety on my Master of Fine Art. Studied in Japan and traveled tp Vietnam, Cambodja and Thailand.

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag / Five things I will do today
Fem viktigaste:
  1. Ta hand och umgås med den familj och släkt jag har kvar. / Take care of the famely I have left.
  2. Besöka Svärmor på sjukhus, hon fick en hjärtinfarkt i Söndag, men hon är vid rätt god vigör. / Visit my mother in law who hade a stroke Sunday but she is quit okay.
  3. Får utsidan på huset färdigt så gott som det går innan semestern, där ibland får färdigt på alla fönsterfoder runt huset och måla färdigt huset. / Finish the outside of the house before the vacation.
  4. Ringa grusfirman som ska fixa en skogsväg vid sommar stugan som har blivit sönderkörd av skogsmaskiner. / Call the gravel firm.
  5. Åka till Småland och Skåne över långhelgen, där av behöver jag tvätta och packa. / Go to Småland and Skåne over the national day weekend.

3. Godis jag gillar / candy I like
Jag är en choklad oman! / I am addicted to chocolate!

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär / what would I do if I became a millionaire
Sluta jobba som projektledare inom bil industrin och ägna mig åt min konst och bygga en vacker ny ateljé till som är bra utrustad!
Jag skulle resa en massa och njuta av livet utan stress och göra det jag känner för.
I would quit working as a project leader in the automotive industries and work with my art and build a new study. I would travel a log and enjoy life without stress and do what I feel for.

5. Städer som jag bott / cities I have lived in

Strömsnäsbruk, Halmstad, Trinity - North Carolina USA, Hamburg-Tyskland, Linköping, Göteborg, Tokoname-Japan.

Dessa vill jag veta mer om / I would like to know more about:
Huga Larssons Liv
Blåbär och annat snadder
Drömmar om Gotland
Ika kan själv
Nicolinas Boning
Lundins husbygge





2 kommentarer:

Synnøve. sa...

utmaningen är antagen.
Sånt här är kul....
Klems Synne.

NICOLINAS BONING sa...

Självklart antar jag utmaningen...men först har vi en del studentfirande för oss här, så jag återkommer när vi har kalasat klart:-)
Kramar/Birgitta