tisdag 1 juli 2008

Ett hus i förvandling


Så här såg vårat hus ut i Mars 2007 och så här ser det ut för dagens datum 1 Juli 2008


vecka 35, Augusti 2007 och vecka 37, September 2007



vecka 37, September 2007 och vecka 41, Oktober 2007


Som jag har nämnt några gånger innan så är jag en otålig själ och jag tycker det går så långsamt ibland och att det inte händer något alls på husbygget, så här kommer en bildkavalkad som bevis att det faktiskt har hänt en hel del det senaste året.

På bilderna ovanför kan ni ser hur huset såg ut då på framsidan och till dagens datum.
Vi har lärt och gjort saker som vi aldrig gjort förut det senaste året. Vi har lagt tegel på hela huset, satt upp panel, gjort allt plåtjobb, nästa målat klart huset (norrsidan fattas + längs upp i nocken på södersidan där jag inte vågar stå på stegen för att det är för högt) och mycket mycket mer....

Så jag får väl krypa till korset och medge att det har hänt en hel del som maken flera gånger har påpekat.... ;-)

I am an inpatient sole and thinks the rebuilding of our house is going to slow for the moment, so here is some prof to convince me that something has actual happened lately.

6 kommentarer:

ColonialEast sa...

Vi lyfter vecka 35 så vi ligger nästan exakt ett år efter er. Hmmm - får väl förbereda mig på att det kommer att ta tid. Har i alla fall bokat in skidsemester över jul och nyår så vi slipper bo i renoveringskaoset över helgerna. Hoppas att ni är nöjda hittills med det ni har åstadkommit. Ni måste ha lagt ned ofantligt mycket arbete!

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Ja ibland är det bra med bildbevis...för man glömmer så lätt :0)Tack för att du tog dej tid att svara på min lilla undran! Jag tycker precis som du att bloggen skriver man ju ffa för sin egen och kanske nära och käras skull som finns långt bort och kan på så sätt följa bloggen! Kul oxå och kunna gå tillbaka och se vad som faktiskt hänt. Var ändå lite nyfiken på hur andra som skriver tänker...och kanske ffa hur de på vibyggerhus tänker. Fast de är ju väldigt inkognito så det lär man ju inte få veta ;o) För personligen tycker jag att det vore himla trist med BARA måttangivelser och "bygge"detaljer. Kram Petronella

Synnøve. sa...

Litt av en jobb dere gjort.
oj det blev visst norska.
Men det är en stor skillnad på huset nu mot förr.
Det blir kanske som att köpa nytt.
Det blir nog snart färdigt ska du se.
Ha en fin onsdag ialla fall.
Kram Synne.

hugan sa...

Javisst är man otålig...!
Det har hänt en hel del ja! Här har det åxå hänt ofantligt mycket på ett knappt år...men det får bli ett senare inlägg, när det är riktigt klart:)

Britt sa...

Oj vilket jobb ni gjort. Jag vart helt slut av att bara renovera sovrummet.//Britt

Anonym sa...

Wow vilket lyft!!

Kram Karin