lördag 12 juli 2008

Kärringa rallyt




Foto: Taklyfte, Dixie, Kasthall, SVP Textil

Tiden bara springer iväg och jag har börjat min semeter nu... och det är så skönt!

I torsdags var jag i väg med en kollega på Kärringarally. För er som inte vet vad Kärringar rallyt är, så betyder det en shopingrundtur i Tygriket i Marks kommun i orterna Frisla, Skene, Kinna och Horred. I detta område är en mängd tygindustrier lokaliserade och de har fabriksförsäljning.
Som namnet antyder så brukar dameran lämna herrarna hemma för hemfridens skull ;-)

Vi hamnade på Kasthall, Ekerlundhuset, Fritsla Tyglag och ett antal ställen tilll. För er som har vägarna förbi så är det en trevlig tur. Gå in på den här länken till turist föreningen i Mark så får ni veta mer.

Jag kom faktiskt där ifrån utan något tyg men där emot lite pynt till min trädgård som ni ska få se lite senare. Däremot fick jag massor av inspiration och det kommer att bli fler besök framöver när övervåningen börjar bli klar.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Aha, då är jag med. Kul med ett eget rally haha....
Fast gubbarna har ju dagis då.
Visste du inte det.
Gubbdagiset = Clas Ohlson :D

Man får lite idèer när man ser dina bilder alltså.
Kram och njut söndagen.
Synne.