tisdag 30 september 2008

Röd dörr




I helgen fick vi de mest småsaker som inte var gjorda färdiga. Som ni ser så har garagedörren på baksidan bytt färg från grön till röd och om ni tittar riktigt noga så kan ni se att istället för två vindskivor så är det 3 st. Det enda som saknas är snickarglädjen uppe vid nocken, men jag håller fortfarande på att skissa på hur det ska bli så det lär dröja ytterliggare en helg eller två innan den är uppe och ni får se vad det blir.

Vi har faktiskt ytterliggare en sak som inte är färdig och det är stupröret från det nya taket ner till det gamla. Orsaken varför det har tagit sådan tid för oss att göra något åt det är att vi inte riktigt kunnat bestämma oss om vi vågar ha en utkastare ut på garage taket, det blir ju en del vatten, eller om vi ska dra ner stupröret hela vägen ner och koppla på det på dagvattnet med allt grävande det innerbär.
Det lutar nu åt att vi låter vattnet rinna ut på garage taket fast när vi skulle sätta upp det ihelgen så kom vi såklart fram till att vi saknade en del material för att få det färdigt.

7 kommentarer:

Vimsingen sa...

Vad fint det har blivit! Gillar de röda dörrarna.
/Vimsingen

Synnøve. sa...

Härligt att se hur det ser ut. Det går framåt.
Rött är fint till den färgen på huset.
Ursäkta en mycket dum fråga, men vad är vindskivor?
Frågade hon skamset hehe.
Stuprännor är mysiga tycker jag. Det är så härligt att stå bredvid en när det forsar vatten ur den...
Sån är jag hehe.
Nu önskar jag dig en bra onsdag vännen.
Kramen Synne.

Anonym sa...

Hej!
Jag har hört att det kommer införas skatt (eller har redan införts?) för dem som låter vattnet från stuprännorna gå in i dagvattnet. Kanske kan vara värt att checka om det har betydelse i frågan hur ni ska göra.

hälsningar
Annika

hugan sa...

Javisst är det fint med röd dörr! ;)

Smaskiga äppelrecept...det får jag testa senare!

ha det fint :)

Taklyftet sa...

Vimsig: jag tackar och bugar

Synne: Vindskivorna är de tre skivor som finns nedanför teglet på gaveln och ovanför husvägge, hoppas att du blev något klokare för det är inte lätt att beskriva ;-)

Annika: Tack för tipset, ska kolla upp det. Men jag tror det slutar med att vattnet kommer att gå samma väg som resten.

Hannele på Hisingen sa...

Vi har stupröret ner till dagvattnet, gjordes när huset byggdes. Vi står ju på berg, inte mycket problem.

Anonym sa...

inte problem med vatten, när det regnar