torsdag 19 mars 2009

Badrums inspiration



Bild: Ifö

Fru Vilmas hus skrev om Marrakechdesign och deras kakel för några dagar sen och jag får erkänna att jag har också kikat på deras kakel ,eller snarare betong kakel som det är, till vårat badrum på övervåningen.

Det här kaklet som heter Leksand tycker jag bara är för läckert och jag är så himla sugen på att ha det i badrummet.
Nu så ska jag iväg på trädgårdskurs i kväll och kvällens tema är Jorden vi plantera i och jag har plockat med mig jordprover från mina rabatter. Det ska bli kul att se vad läraren kommer att säga om mina stackars rabatter och deras jord för i bitvis är den ingen vidare och det vet jag redan om.


5 kommentarer:

Erika sa...

Träff nr 2 idag, hoppas ni hade roligt. Jag har ju insett att hela vår tomt kommer förändras med en ny altan så jag får nog slå av på takten när det gäller trädgården.

Kaklet/betongen är så himla inspirerande. S vill inte ens titta åt det hållet än så jag vet inte om jag kan få med honom på mönstrat eller schackrutigt.

Maria sa...

Det där var riktigt läckert!!!

Annars kan jag bli lite "sjösjuk" med för mycket mönster, men som sagt. Det där var riktigt läckert;)

Kram Maria

Vimsingen sa...

"Leksand" är helt underbart, så det tycker jag absolut ni ska överväga! Jag blev helt förälska när jag var i affären!
/Vimsingen

hugan sa...

Ja det finns så mycket fint! Det kaklas för fullt här nere i källaren...;)

Har härliga vårVINTER bilder här nu.. ;D

Kram på dej!

Helena sa...

Tusen tack for kommentaren om konsoler. Nu har jag bestamt mig for att det blir en av deras konsoler. Erik, Tomas eller Fredrik. Ska visa bild nar jag bestamt mig. Jattefina, billiga, finns pa lokala byggvaruhuset. Perfekt, tank sa mycket hjalp man kan fa via bloggen!
Ha en harlig helg!
Kram Helena