onsdag 4 mars 2009

Bokrea och en massa trädgårdsböcker





I går var jag iväg och kikade lite på bokrean, men kikande blev lite mer än jag tänkt mig... jag kom hem med 5 trädgårdsböcker!
Tanken var att jag bara skulle kolla på en bra bok till studiegruppen, Gröna Fingrar, jag är med i men det var inte meningen att jag skulle komma ut med nästan hälften av trädgårdsböckerna ;-)

I kväll ska jag iväg och träffa de andra trädgårds "tokarna" i våran studiegrupp och det ska bli riktigt trevligt efter ett vinteruppehåll.


Det blev:
Trädgården Färger av Anna Töringe
Kål & Krasse av Lena Israelsson
Plantskolans bästa val av Gunborg Mattsson & Anna Skoog
Prismas Stora Trädgårdsbok av Carole McGlynn
12 Trädgårdar av Ulf Nordfjell


2 kommentarer:

Erika sa...

Jag tror att jag har den oranga boken sen förra årets bokrea. Har väl inte riktigt uppfyllt mina förväntningar men lite har jag slått i den.

Ska fota och visa vad det blev för mig. Trillade ner lite fler i år även för mig.

Vi får ta en fika när det förhoppningsvis finns lite mer att visa trädgårdsväg hemma på landet som statsarkitekterna glömde.

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej! Du skrev en kommentar hos mig och frågade efter inspiration till innertak. Självklart får du låna mina bilder (om det fortfarande är aktuellt, vill säga).

Vi har legat inne på sjukhus med vår son, så därför har jag inte sett ditt meddelande förrän nu, tyvärr.

Vad häftigt med taklyft!! Lycka till med innertaket :-D.

Hälsningar Sandra