tisdag 7 april 2009

Blomsterkurs - påsk arrangemang





Blomsterkursen var så kul!
Att få spendera 4 timmar med andra kreativa personer med samma intresse var underbart.
Vi var 10 deltagare och med lyxen att ha 3 lärare och obegränsat med material som vi hade tillgång till.
Vi vår på Hästeviks Blomstergård ute vid Torslanda, tyvärr har de ännu ingen hemsida som jag kan länka till men så fort de har det så kommer jag lägg upp en länk. De har kurser och gör blomsterarrangemang till större tillställningar ex bröllop och fester.

Miljön vi var i var helt underbar det var en gammal gård var oroligt välvårdad och mysig och jag kommer att visa fler bilder senare i veckan från gården och alla vacker snickarglädje.

Ovan ser ni min påskdekoration till bordet, den får stå ute så att den kommer att klara sig. Skålen som blommorna står i är ett vacker arv som jag har hämtat från sommarstugan och som länge har väntat på att få komma till användning.
Med tanke att alla annan påskpynt är bortrationaliserat i år så känns det skönt med något påskigt.





Min dörr eller snarare vägg dekoration. Jag vågar inte ha den på dörren med risk för att den blir mos så den hänger nu jämte som en vacker vägg dekor.




Lite närbilder på kreationerna. Med en limpistol kan man fästa det mesta tom taklökar som inte vill sitta fast annars.




6 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Snyggt, skulle behöva en dag då jag bara satt och pysslade och vat lite kreativ. Men det blir väl en del matlagninf i helgen;-)
Glad Påsk
/Malin

Erika sa...

Menar du att limpistolen är proffsen hemliga vapen?
väldigt snygga dekorationer, ser super proffisgt ut!

Ina sa...

super snyggt.. du är jätte duktig.


trevlig Påsk
//ina

NICOLINAS BONING sa...

Ett jättestort GRATTIS till bebisen i magen:-)
Mycket snygga dekorationer...och så påskiga!

Påskkramar/Birgitta

hugan sa...

oo proffsigt! Snyggt!
Måste bara köpa på mej lite påskliljor imorrn!

påskkram på dej!

Vimsingen sa...

Wow så fint du är verkligen duktig!
trevlig helg,
Vimsingen