måndag 20 april 2009

Vårtecken utmaning nr 5 - Badkarsrace




Den här gången blir det inga bilder från trädgården utan från något lite annorlunda som ett Badkarsrace. Det var scoutkåren som arrangerade badkarsrace i Säveån för 24 året i rad och för min del var det första gången i år som jag hade hört talas om det. Jag och en kompis tycket det lät kul så vi bestämde oss för att åka dit och kika och det var helt klart se värt.

Alla farkosterna hade en eller flera badkar i konstruktionen men de såg väldigt olika ut.
Vissa såg nästan ut som en riktig drakbåt och hade en hiskelig fart och vissa hade mer fokuserat på "kostymen" än sjödugligheten.



Vissa hade klätt in sig totalt så varken åskadarna eller de som paddlade såg något så det hela började med att de gick på en massa stenar. Sen var det de som körde på enkelheten och flöt fram sakta men säkert.




Vissa hade helt klart problem med flytförmågan och jag tvivlar på att det här ekipaget kom i mål.



Vissa hade problem med styrförmågan och gick på grund.




De som klarde sig kom till slut i mål i Partille.

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken trevlig tur du med mej på. Jag kommer åter till dej.
Kram Birgitta

Malin Winbladh sa...

Visserligen ett vårtecekn men vattnet ser lite väl kallt ut för min smak, om nu vatten kan se kallt ut...
Hälsar
/Malin

Cattis sa...

kul idé. men kallt i vattnet, möjligen?

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det där såg riktigt kul ut! Men blött och kallt!

Ja du när vi träffades var jag så uppe i spinn och full av frustration av att ha lämnat ett halvfärdigt jobb. Jag åkte ju bort på fredagmorgonen över helgen också och sen jobb på måndag. Nu har jag det gamla vanliga mammajobbet där man hinner ytterst lite åt gången. Hur som helst. På fredagmorgon hade jag lugnat ner mig och prioriterade att vara utvilad till bilfärden. 30 mil i bil med två ettåringar kan ju vara en pina om det vill sig illa! Tur som var sov de nästan hela vägen. Utom när vi stannade på lunch förstås.

Ha det gott!