söndag 24 maj 2009

Det går framåt!



Det har varit en hektisk helg med mycket jobb och nu börjar det verkligen röra på sig, men vi önskar att ledigheten hade varat några fler dagar så vi hade hunnit lite till.
Jag har hunnit att måla trappschaktet och taket ovanför en första gång och lika så klädkammaren.




Trappschaktet sett nedifrån, det är svårt att tänka sig att från och med nästa helg kommer här att finnas en trappa.




Svärfar och Stefan har haft fullt upp med att fixa massa så trix och fix och har även fått upp panelen i sovrummet och en bra bit ena väggen i allrummet (mer än på bilden).
Om ni kollar till höger om karlarna så ser ni min målade stapel med panel, ibland har man tur att vi har varit för lata får att åka iväg med allt byggskräp för nu komme ett helt gäng av brädorna till användning som strö och klossar för att bygga upp en torkställning till all panel.
Jag tror nog att jag har målat ca 72 m2 med panel, var av panelen i allrummet har jag målat två gånger så det blir totalt ca 120 m2.

I veckan så ska det gamla plast golvet rivas ut från kontoret = blivande trappan och vi ska mäta ut och fräsa spåren för trappbelysningen för nästa helg så ska trappan upp.

4 kommentarer:

hugan sa...

Fullt ös!! Tat lite lugnt nu snälla...fast det är kul och så skönt när man ser en sån klar förändring!
Ha en fin vecka!

Piret // Jörgen sa...

Oj jessas vad det gick undan!! De började väl med det svåraste där i sovrummet runt fönster och sen gick det fort! Mycket fint!

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Hej Jenny!
Vilka vackra fönsterpartier ni har satt upp!
Ert bygge går absolut fortare än vårt. Vi ska bara ha en provisorisk trappa till det mesta är byggt, SEN gör killarna den slutliga. På så sätt slipper vi att slita på den:-)

Jonas byggde mitt kontor med målad råspont, sen tröttnade han och köpte färdigmålad panel. Så jag förstår precis hur du känner dig efter allt målande. Fast det kan vara skönt ibland också, att måla. Om man har tid till det.

I vilket fall som helst blir det kanonfint hos er!

Erika sa...

Det är en sån skillnad när man fått färg på väggarna. Jätte härligt ljus ni får in!