torsdag 21 maj 2009

Full fräs i helgen!




YES!! All spackling är klar och alla 7st takfönster är inklädda och se hur tjusigt det blir. I helgen så vi försöka få upp så mycket takpanel som det bara går i sovrum, barnkammar och allrum.
Min sysselättning kommer att vara att måla all panel, måla taket ovanför trappan och måla väggarna så mycket jag hinner. Sen så kommer jag att fixa maten till byggjobbarna under hela helgen. Vad sägs om bla riktiga american spare ribbs som är förkokta så att de trillar isär och är marinerade och insmorda i glaze, grillad lax med en underbart god citron och dragonsås och bla rabarberpaj till efterrätt.

I går anlände svärfar på 83 bast och kommer vara här hela helgen som allt i allo och hantlangare. Svärmor jag lovar att den här gången ska vi verkligen försöka skicka hem honom i helt skick så att han slipper att använda rullator x-antal veckor efter att han varit och hjälpt oss. Min svärfar är en väldigt pigg 83 åring som tror att han fortfarande är 30 år och när han kommer hit jobbar han därefter vilket de senaste gångerna har slutat med att han har fått gå med rullator i några veckor efter sina besök här för att han är så ledbruten.


3 kommentarer:

Lantliv sa...

Hej,
ska bli spännande att se resultatet!
Måste vara jobbigt att bli äldre då huvudet vill så mycket men inte kroppen,-väldigt frustrerande!
Ha en härlig helg!
Kram AnneLee

Erika sa...

Man skall vara rädd om hjälpen......yes har fått tillgång till en egen dator nån vecka lr så men min dator ville butiken ha i 6 veckor. Abstinens!

Synnøve. sa...

Det går framåt hos er. skönt att se.
Hoppas det är bra med magen oxå :D
Nu ska jag går och lägga mig.
Ska jobba inatt.
Ha det gott.
Kramen Synne.