lördag 13 juni 2009

En underbar resa



I går åkte min kära make till Motala och Vätternrundan och han startade 4:28 i morse och jag följer spänt hans tider på de olika depåerna på nätet. Klart kul att man kan följa med på håll via nätet och se vart han håller hus och hur det går.

Nu fortsätter våran trådgårds tur runt i Skåne.




Sista stoppet på den första dagen blev Fredriksdal för vi var så sugna på att besöka Flora Linnea men till våran stora besvikelse så stängde de mycket tidigare än de tider som var angivet för trädgårdsrundan så vi fick nöja oss med att strosa runt i trädgården i stället. Mina reskamrater fastnade bland rosorna och jag kunde inte låta bli att ta ett kort, hoppas ni inte tar illa upp för att visa era ryggar ;-)




Första besöket på dag två blev hos nr 12 Birgitta och Aren Henningson som jag också besökte 2007. Deras trädgård får en att inse att man kan göra mängder med en liten villaträdgård och göra en rofylld oas.




Nästa besök var i nr 31 Anki & Stefan Olsen.en enorm trädgård på 8500 m2 och med gigantisk dam på 600 m2. Tyvärr blir det bara ett kort från denna trädgård för fotografen fick inte till det riktigt med bilderna. Det kan kanske bero på att Minior bestämde sig för att knö för glatta livet på min urinblåsa och jag tappade fokus på trädgårds tittandet.




På tal om graviditet och kissenödighet så fick jag besöka diverse varianter av toaletter på vägen. Den här hade till och med dubbel sits så det fanns plats för två personer ;-)




Sen så gjorde vi ytterliga några shoppingstop och bilderna ovanför kommer ifrån Västragård i Varalöv. Ett jätte fint ställe med massor av dekorationer för trädård och krukor och en hel del växter och vi kom därifrån med lite saker i bagaget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, så´na vackra ryggtavlor... Jag har njutit för fullt av era helt underbara bilder även om jag inte är så duktig på att kommentera. Men ibland har jag faktiskt undrat om vi har varit i samma trädgårdar för ni har fångat en massa detaljer som jag inte ens la märke till! Det måste vara era "kameralinsögon".
Hoppas det gick bra för gubben och att han slapp undan regnet och att han inte fick allt för mycket motvind. Nordliga vindar längs västra Vättern, huuuu....
Kramis Gunilla

Erika sa...

Helt ok att visas upp så där, jag visas på en annan blogg bakom en kameralins med. Finns många "godkända" vinklar.

Grillningar har det inte blivit av men dock Ullared!
Hoppas bättra mig med bilder i morgon.
Heja på S från oss oxå!

Mr. Incognito sa...

Hejsan, trevlig blogg du har:)