måndag 8 juni 2009

Första stoppet - Nr 27 Lydia Jeppsson



Vi har haft en underbar helg och vi är alla 3 jätte nöjda och vilka trädgårdar vi har sett! Det här året har nog varit det bästa hittills på de 3 år jag har åkt till Trädgårdsrundan i Skåne i kvalite på trädgårdarna. Visst vi har stött på några som jag inte kommer att ens nämna här på bloggen men av 12 trädgårdar/affärer så har det bara varit 2 styck som inte var så vidare kul.

Första stoppet stannade vi på Lyda Jeppssons trädgård, http://lydiasgronafingrar.blogspot.com/, och hon hade en helt fantastisk trädgård i rufsig engelsk cottage stil.




Det blommade färgsprakande över allt.




Det fanns fullt av små gångar och dolda rum som man blev glatt överraskad av.




Helt plötsligt bland alla krukor med pelagonier dök det upp en liten älva i orangeriet.




Över allt fanns det små överraskningar som man upptäckte när man tog sig lite tid.



Hon hade också en ljuvlig affär som man helt klart kunde spendera en hel del i, men mina inköp kommer i ett senare inlägg.

4 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Tack snälla söta rara för ett så trevligt inlägg, det värmer så!
Synd att man är så grymt upptagen dessa dagar så man inte riktigt hinner prata med alla trevliga trädgårdsmänniskor som kommer, ni är varmt välkomna en annan helg igen då jag säkert hinner ta en kopp kaffe med er! :o)
Varmkram, Lydia

Lindas trädgårdsblogg sa...

Yes, härligt med lite bilder från Skånerundan. Njuter!

Erika sa...

Du har med hunnit få i hop lite bilder. Om jag ska vara petig är Lydia nr 27 men du kanske räknar antalet trädgårdar totalt du besökt eller något.....
Tror vi har identiska bilder på Buddha gubben.

Jag hoppas jag hinner visa lite mer i kväll.

Malin Winbladh sa...

Ser underbar ut, hur hinner man med en sådan trädgård? Men de kanske byggt klart sitt hus;-)
Hälsar
/Malin