söndag 12 juli 2009

Det börjar närma sig inflyttning




För varje dag som går nu så blir mer och mer saker klara. Min snälle Svärfar är åter på plats och hjälper oss sedan mer en vecka tillbaka. Min barska men otroligt snälla svärmor har gett svärfar "hemreseförbud", allt golv ska vara lagt på övervåningen innan han får åka hem till mig ;-).

Sen har jag fått en hel del förmanande kommenterar om att jag ska ta det lugnt och jag kan lugnar er med att jag har trappat ner rejält, jag gör nu mera bara små "pul jobb" ex målar lister osv och ser till att männen får mat i sig under dagen. Är nu mera rätt otymplig och kommer inte längre ner på golvet eftersom jag har lyckats paja ena knäet så det blir inte så mycket gjort.

Vårat sovrum ser nu mera ut som ovan, golvet är inlagt, allt är målat, listerna i taket är snart uppsatta. Det som saknas nu är tapeten på fondväggen och golvlisterna.

Klädkammaren som jag tyvärr har glömt att fotografera är också nästan klar, allt är målat och golvet är på plats. Det som saknas nu är inredningen och golvlisterna.




Barn kammaren har är det samma visa med allt är klart förutom tapet och golvlister.




Sen har vi faktiskt gjort en sak utöver min fina att göra lista som egentligen stod på framtiden. Svärfar och Stefan har satt upp gipset i taket i badrummet så nu är det bara för mig att börja spackla det rummet också.

Nu är det enda problemet att vi har glömt att boka in elektrikern i dessa semestertider så vi saknar el i vissa rum och takbelysning i alla rum. Så inflyttning kan bli skjuten på tills han är tillbaka från semestern och Minior har kommit till värden.

4 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Vad snabb det har gått känns det som. Både bebis och inflytt snart. Lycka till med allt. Kram Petronella

Vimsingen sa...

Så syperfint det blir. Ni måste vara nöjda. Takfönstren tyckta jag blev superbra.
/Vimsingen

Erika sa...

Det ser jätte fint ut, sån skillnad nu när man får se govlet oxå.
Hojta om jag ska kolla med gubben om han vet någon elis som inte har semester.

Charlotte sa...

Jättefint golv! :)
Var har ni köpt det?