lördag 18 september 2010

På vift på andra bredgrader


Min snälla svägerska till höger som lät mig stanna i en månad, svärmor Gertraude och jag och vår lille skrutt Benjamin som vid det här tillfället var ca 7-8 månader.

Tja eftersom jag inte har uppdaterat bloggen nu igen på evigheter så vet jag knappt var jag ska börja.... det har hänt så otroligt mycket det senaste 6 månaderna och innan dess också för den delen.
Så för att göra det enkelt för mig så börjar jag helt enkelt i kronologisk ordning för annars så får jag aldrig någon ordning och reda på det hela.

En orsak varför jag har varit så dålig på att vara frekvent har ute var att jag passade på att åka till USA en månad till svägerskan i våras. Ett alldeles ypperligt sätt att tillbringa en månad av sin mamma ledighet på kan jag meddela :-)
För rättvisans skull ska vi om två veckor göra om samma sak fast den här gången är det jag som stannar i 2 veckor sen börjar jag jobba och Stefan stannar i en månad på sin pappaledighet.




Kusinerna Hayden med Benjamin i knäet och Emmie och Svägerskan poserar



Två kusiner och riktiga sötnosar till killar, Benjamin och Hayden.




Svärmor Gertrude och Benjamin är och hejar på när Hayden tränar fotboll.

2 kommentarer:

Klorofyllidyll sa...

Äntligen får man se att du lever även här på din fina blogg!

Välkommen tillbaka!

Kram Petra

PS, jag har höstpyntat hjärtat i hönsnät.

Anonym sa...

Hej! Jag kom till din blogg när jag sökte på "Landhaus trappor". Jag och min familj ska precis till att bygga hus och jag tänkte finslipa valet av vår trappa lite och fick sån ångest. Så hittade jag din fina trappa, jag har haft precis samma bild som du när jag har tänkt på min trapp. Nu undrar jag bara, har ni fyrkantiga pinnar i räckena? Har ni det "välvda" räcket eller det "släta". Jättekul att se den trappen man har drömt om i en annan miljö än i "kataloger". Om du vill och orkar får du jättegärna maila mig några närbilder på just ledstång och pinnarna i räcket, och gärna helheten hur den ser ut idag. Min mail är kajsa@nyckelbol.se. Om du inte vill så vill jag bara säga att ni har en underbar trapp!
Lycka till med övriga renoveringen!
Må gott!

Mvh
Kajsa