måndag 11 juni 2012

Trädgårds uppdatering

 Det var evigheter sen som jag gjorde något inlägg om min egen trädgård. Det har hänt lite i trädgården men mest har det varit underhåll bara de senaste åren. Men de uppdateringar jag har gjort har jag inte noterat någonstannas så nu sticker det upp saker här och var som jag inte har en susning om vad det är.... som sagt var minnet är bra men kort.

Idag har jag lyckats plantera min limefärgade anisört som jag köpte på trädgårdsrundan men tyvärr har jag inte lyckats fota pga allt regn. En vit sköldpadde ört hittade också ner i jorden, kort kommer någon annan dag.


 Aklejorna blommar så otroligt vackert och rådjuren har inte lyckats äta av alla blommorn ännu.

  Framsidan blommar så fint med Rododenrohn, gul vallmo osv och allt är väldigt frodigt tack vare regnet.


Jag gillar kontrast färger orange och en blå lilja akleja matchar varanda. En gång i tiden ville jag inte ha något gult i trädgården men något har hänt på vägen och jag har gullt både här och där.

1 kommentar:

Erika sa...

Tom jag har lite gult dock mkt ljus ljus gul men ändå, inte vitt!