söndag 30 september 2012

Lite mer rabatter på framsidan


Det blev visst ett ofrivilligt uppehåll i bloggandet, jobbet, utbildning och resande har tagit lite för mycket tid senaste veckorna.
Jag haft förmånen att få åka till IAA mässan i Hannover med några kollegor för att kika på våran nya produkt några dagar och sen har jag varit på lite olika utbildningar i projektledning och ergonomi ett par dagar.


Men nu tillbaka till min ostyriga och ruffsiga trädgård och det här "rufset" finns på andra sidan våran uppfart från föregående inlägg.

Mitt i rabatten står det ett Plommon Opal trädet och under finns en rektangulär rabatt som jag började gräva för ca 5 år och den kom till för att jag inte fick plats med mina blommor någon annan stanns.

På våren blommar: Backsippa, krokus, botanisk tulpan, Allium, Påskliljor, omröga

Daggkåpa, Höstanemon, Jätte vädd, Mjölkklocka, Ryskmathorn, Digitalis (en rödskaftas sort som jag glömt namnet på), Gräs (kommer ej ihåg sort), Höstaster, Iris-blå, Strandveronika - blå, Purpurklätt som sprider sig hejdlöst, Kantnepeta, Ormöga och som vanligt säkert en del till som jag i skrivandet stund har glömt bort

Lite längre in i trädgården (syns ej på bild) så växer det getrams i gräset utmed den låga häcken mot grannen.

Inga kommentarer: