måndag 7 januari 2013

Ansiktlyft av Vedboden




Ytterligare en tillbaka blick är att vi ha pimpat våran vedbod i skiftet oktober/november, ovan är utseendet innan och nedan är efter. Viss skillnad?




Den här gången gjorde vi inte allt själva utan anlitade in snickare och det var så skönt!
De anlände kl 9 en onsdag morgon och var klara så långt som ni ser på bilden nedanför till kl 15.30 dagen där på, fast på bilden har vi röjt upp det bombnedslag som blev det gamla taket revs ner. De var så extremt effektiva och det gick undan, det enda som saknas är vindskiveplåten pga att vi glömt att köpa rätt spik och stuprör. Sen ska de vindskivorna, nocken och överhängen målas men det får bli till våren när solen och värmen tittar fram igen.

Jag riktigt längar efter att få sätta upp mina spaljéer som är faluröd målade och som har varit klara sen i sommras och få se mina klätterrosor och kamelont buske äntligen få börja klättra på väggarna.

Det här var det sista som fanns på våran Taklyft att göra lista och det är en så otroligt skönt att vi äntligen är färdiga efter 5 år!





Sen hade jag lite hjälp av min lille målarkludd till son att måla nedre delen av vedboden i somras, frågan var om väggen eller han hade mest färg på sig när han var klar men han var så nöjd med att få hjälpa till.


2 kommentarer:

Hélena sa...

Tänk vilken skillnad det blir!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Erika sa...

Yes wow tjohooo grymt jobbat. Ta dig en titt på Picasa så skall du nog få kläm på collage du med.