torsdag 11 september 2014

Drömmen håller på att bli sann




Bild lånad från Uterumsmästarna

Efter att ha hållt er på halster ett tag så tänker jag avslöja vad som är på gång i trädgården, och det passar även in på Blommig fredags tema - Premiär. Det är premiär för vad vi håller på att bygga på baksidan av huset - en Vinterträdgård. Den kommer likna den som är ovan på fönstervalet men lösning på dörrar och tak kommer vara annorlunda.

Det är en dröm som jag har gått och ruvat på länge och äntligen håller den på att förverkligas!

Samtidigt när vi ändå har grävmaskin och minidumper som kör sönder trädgården så försöker jag få ordning på våran hopplösa trädgård på baksidan av huset. Trädgården börjar sakta men säkert se lovande ut men det kommer återstå mycket jobb och vi kommer ha sysselsättning ett bra tag framöver men trädgård är ju ett konstant pågående projekt och skapande så det ser jag fram emot.



http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/







15 kommentarer:

Villrose sa...

Gratulerer!

Hélena sa...

Det var en premiär som heter duga! Så fint det kommer att bli :-)
Kram Hélena

Anette sa...

Den drömmen har jag också! Lyckliga du, för mig är det fortfarande bara en dröm. Ha en fin helg. /Anette

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Tror att det är premiär för mig att besöka denna sida... Kul! Åh, så fint det kommer att bli med vinterträdgård, bara att gratulera.
Allt gott!
/Katarina

trädgårdsdrömmar sa...

Oj nu blir jag nästan lite avis.Tänk att få en så fin vinterträdgård byggd.
Lyckliga du.
kram/gunsan.

Mias Trädgård sa...

Det där var ingen dålig premiär! Ser fram emot bilder på ert när det blir klart! Ha en fin helg! :) Mia

Lotta sa...

Vilken lycka med en vinterträdgård. Det kallar jag en riktig premiär!

Unknown sa...

Så flott vinterhage! Gratulerer.

Ninnis sa...

Så kul....grattis....=)

Kram Ninni

Meta sa...

Vad fint så spännande att se resultatet. Härligt med premiärfikat där då.
Ha en fin dag
kram meta

Erika sa...

Aha var det en sån som fanns i planera. Roligt roligt!

Veronica sa...

Grattis,

Du kommer absolut inte att ångra dig!
Det är en gudagåva att ha en...

Snygg är den oxå!
Jag tror inte att jag har kommenterat, eller sett din blogg förut men jag kommer att återkomma :)

Trädgårdstid sa...

Vilket härligt projekt att se fram emot! Trots att vi har ett jättehärligt växthus är jag lite sugen på en vinterträdgård också, just att kunna gå direkt från huset är ganska lockande! Lycka till, det kommer säkert att bli superfint!
/Elin

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Vem drömmer inte om en sån byggnad? Ser jättemysigt ut! Lycka till!

Eva sa...

Så spännande - det blir nog jättefint!
Lycka till med bygget. /Eva